چه کشوری بزرگ ترین ارتش جهان را در اختیار دارد؟
 

وظیفه ارتش حفاظت و دفاع از مردم کشور در زمان جنگ است. در شرایطی که گمانه زنی هایی از آماده شدن جهان برای جنگ جهانی سوم در پی حمله روسیه به اوکراین به گوش می رسد، بسیاری می پرسند که چه کشوری بزرگ ترین ارتش جهان را در اختیار دارد. پنج کشور در جهان با بزرگ ترین ارتش ها عبارتند از چین، هند، ایالات متحده، کره شمالی و روسیه. منظور از ارتش در این کشورها مجموع نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی است.

 

چه کشورهایی بزرگ ترین ارتش های جهان را در اختیار دارند؟

چین

 

تا فوریه ۲۰۲۲، چین بزرگ ترین ارتش جهان را با پرسنل نظامی فعال در اختیار دارد. ارتش خلق آزادی بخش چین بیش از دو میلیون نیروی فعال دارد.

هند

هند دومین کشور در فهرست بزرگ ترین ارتش های جهان است و ۱.۴۵ میلیون سرباز در خدمت دارد. تعداد نیروهای ذخیره این کشور نیز ۱.۵ میلیون نفر است.

ایالات متحده

ارتش ایالات متحده با ۱.۳۹ میلیون نفر نیروی فعال در جایگاه سوم قرار دارد. ارتش ایالات متحده از شش بخش نیروی زمینی، نیروهای ویژه دریایی، نیروی دریاییف نیروی هوایی، نیروی فضایی و گارد ساحلی تشکیل شده است.

کره شمالی

ارتش خلق کرده شمالی در سال ۲۱۰۵ با معرفی قانون خدمت اجباری سربازی برای زنان علاوه بر مردان، تقویت شد. تا پیش از آن تنها مردان در ارتش کره شمالی خدمت می کردند. کره شمالی ۱.۲ میلیون سرباز فعال دارد.

روسیه

روسیه بیش از ۸۵۰,۰۰۰ سرباز آماده در اختیار دارد و بر اساس قانون اساسی، خدمت سربازی در روسیه برای مردان ۱۸ تا ۲۷ سال اجباری است.

چه کشورهایی بزرگ ترین ارتش های جهان را در اختیار دارند؟

پنج کشور بعدی در زمینه بزرگ ترین ارتش های جهان به شرح زیر هستند:

پاکستان: ۶۴۰,۰۰۰ نفر

ایران: ۵۷۵,۰۰۰ نفر

کره جنوبی: ۵۵۰,۰۰۰ نفر

ویتنام: ۴۷۰,۰۰۰ نفر

مصر: ۴۵۰,۰۰۰ نفر

ارتش اوکراین چقدر نیرو در اختیار دارد؟

تعداد پرسنل نظامی فعال اوکراین حدود ۱۹۶,۶۰۰ نفر است که فاصله زیادی با همسایه و دشمن این روزهایش، روسیه، روسیه دارد. فاصله بین نیروهای زمینی دو کشور اما کمتر است در حالی که اوکراین ۱۲۵۶۰۰ نیروی زمینی و روسیه ۲۸۰,,۰۰۰ نیروی زمینی دارد. در زمینه نیروهای هوایی و دریایی اما اوکراین به هیچ عنوان با روسیه قابل مقایسه نیست.