کویکسینک
آزمایشگاه تحقیقات هوانوردی با اسکادران آزمایشی 780 از بال آزمایشی 96 و اسکادران آزمایشی 85 برای آزمایش و ارزیابی بال 53 همکاری کرده است تا F-15E Strike Eagle در پایگاه نیروی هوایی اگلین، فلوریدا، فلوریدا را با 20000 پوند تغییر یافته تجهیز کند. مهمات مشترک GBU 31 برای حمله مستقیم به عنوان بخشی از آزمایش دیگری در نمایشگاه QUICKSINK از قابلیت مشترک فناوری. QUICKSINK، یک قابلیت جدید کم‌هزینه و هوابرد برای مقابله با تهدیدات دریایی، در ۲۸ آوریل ۲۰۲۲، به عنوان بخشی از نمایشی در خلیج مکزیک، یک کشتی کامل سطحی را با موفقیت منهدم کرد. (عکس نیروی هوایی ایالات متحده / ستوان اول لیندسی هفلین)

یک نوع جدید به نام Quicksink با هدف ارائه یک سلاح ضد کشتی هوشمند شبیه به اژدر در نیروی هوایی طراحی شده است.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده (AFRL) و تیم آزمایش یکپارچه در پایگاه نیروی هوایی Eglin اخیراً یک قابلیت جدید ارزان قیمت از سلاح های هوشمند ارائه شده از هوا را به نمایش گذاشته اند که برای شکست تهدیدهای دریایی طراحی شده اند. این آزمایش که در 28 آوریل 2022 انجام شد، نشان داد که F-15E Strike Eagle مهمات اصلاح شده را برای حمله مستقیم GBU-31 به وزن 2000 پوند (JDAM) پرتاب کرد و یک کشتی سطحی تمام عیار را با موفقیت در خلیج مکزیک منهدم کرد. .

این آزمایش دومین آزمایش در نشان دادن فناوری قابلیت مشترک سینک سریع است که یک تلاش مشترک با AFRL، اسکادران آزمایشی 780 بال آزمایشی 96 و اسکادران آزمایشی 85 برای آزمایش و ارزیابی بال 53 است که توسط اداره زیرزمینی تأمین می شود. . وزیر دفاع در امور تحقیقات و مهندسی. سرهنگ تونی میکس، مدیر اداره مهمات AFRL گفت: “کوئیکسینک پاسخی به نیاز فوری به خنثی کردن تهدیدات دریایی علیه آزادی در سراسر جهان است.” مردان و زنان این ریاست پیوسته در حال یافتن راه هایی برای حل بزرگترین چالش های ملت ما هستند.

 

برنامه Quicksink که با مشارکت نیروی دریایی ایالات متحده نیز در حال توسعه است، با هدف ارائه گزینه های جدید برای خنثی کردن سریع اهداف دریایی ثابت یا متحرک سطحی با حداقل هزینه، در حالی که انعطاف پذیری ذاتی نیروهای مشترک را برای سناریوهای جنگی آینده نشان می دهد. کرک هرتزوگ، مدیر برنامه AFRL، گفت: “کوئیکسینک از این نظر منحصر به فرد است که می تواند فرصت های جدیدی را برای سیستم های تسلیحاتی DOD موجود و آینده فراهم کند و به فرماندهان رزمی و رهبران ملی ما راه های جدیدی برای دفاع در برابر تهدیدات دریایی بدهد.”

معمولاً در برخورد با کشتی‌های دشمن، سلاح‌های منتخب، اژدرهای سنگینی هستند که از زیردریایی‌ها پرتاب می‌شوند، اما کارایی آن‌ها با هزینه‌های بالا و بخش کوچکی از دارایی‌های دریایی قابل استفاده است. «اژدرهای سنگین مؤثرند [at sinking large ships] سرگرد اندرو سوانسون، رئیس بخش برنامه های پیشرفته 85 TES گفت: اما آنها گران هستند و بخش کوچکی از منابع دریایی را به کار می گیرند. ما با Quicksink راه‌حل ارزان‌تر و چابک‌تری را نشان داده‌ایم که پتانسیل استفاده از آن توسط اکثر جت‌های جنگنده نیروی هوایی را دارد و گزینه‌های بیشتری را برای فرماندهان جنگی و رزمندگان فراهم می‌کند.

F-15E Strike Eagle مجهز به مهمات اصلاح شده برای حمله مستقیم GBU-31 2000 پوندی در حال آماده شدن برای برخاستن از پایگاه نیروی هوایی Eglin، فلوریدا در 28 آوریل 2022، برای دومین آزمایش در نمایش QUICKSINK از قابلیت های مشترک است. این قابلیت جدید کم‌هزینه و هوابرد که توسط دانشمندان و مهندسان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی یا AFRL توسعه یافته است، یک کشتی سطحی تمام عیار را در خلیج مکزیک با موفقیت نابود کرده است. این آزمایش از طریق همکاری با AFRL و تیم تست یکپارچه Eglin با موفقیت انجام شد. (عکس نیروی هوایی ایالات متحده / ستوان اول لیندسی هفلین)

پس از آزمایش، AFRL ویدیویی را منتشر کرد که لحظه برخورد یک بمب JDAM اصلاح شده به هدف، یک کشتی باری قدیمی را نشان می دهد که در اثر انفجار به دو نیم شده و به سرعت غرق می شود. به نظر می رسد که بمب در زیر خط آب منفجر می شود، درست مانند یک اژدر. با این حال، مشخص نیست که چه تغییراتی به GBU-31 برای دستیابی به این اثر اضافه شده است.

 

در مورد هدایت تسلیحاتی، این بمب ترکیبی از پکیج موجود برای هدایت سیستم ناوبری اینرسی (INS) به کمک GPS در دم با ردیاب جدیدی است که روی دماغه قرار داده شده است که البته در عکس های منتشر شده قابل مشاهده نیست. بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، AFRL در حال توسعه معماری سیستم‌های تسلیحات باز یا VOSA است، یک ردیاب برای امکان قرار دادن دقیق سلاح‌ها، کاهش هزینه‌ها و در عین حال امکان گنجاندن و کارکرد اجزای ردیاب از تولیدکنندگان مختلف.