نشانه تماس (اسم رمز):BULLETS


تاسیس اسکادران VF-2 به روزهای آغازین حمل و نقل های هوایی ,نیروی دریایی باز می گردد .در سال 1922 ماموریتی به این اسکادران محول شد بدین صورت که این اسکادران هواپیما های مورد نیاز ناوUSS Langley را تامین کند و هواپیما های این مرکز در قالب (CV-1 ) شروع به انجام وظیفه کردند .
سال های میان 1920 -1930 , تنها وظیفه VF-2 حمل ونقل هوایی بود.اما با شروع جنگ جهانی دوم این بار VF-2 با اسکادران جنگنده پا به میدان نهاد و در طول جنگ توانست از خود رکورد های جالبی به جای بگذارد .هواپیما های این اسکادران در جنگ جهانی دوم از ناو USS Lexington به پرواز در امدند و توانستند مانع حمله گسترده ژاپن به استرالیا شوند .در حالی که Hellcat F6F ها از عرشه ناو های CV-6)USS Enterprise ) و( USS Hornet (CV-12
واین ناو برمی خاستند این اسکادران توانست بیش از 500 فروند از هواپیما و بیش از 50 هزار تناز مهمات و آذوقه دشمن را نابود سازد که در مقابل 7 فروند از هواپیماهای این اسکادران از دست رفت .
طبق نظر سنجی مجله زندگی در مورد VF-2 , این اسکادران به عنوان محبوب ترین اسکادران جنگنده در اقیانوس آرام شناخته شد.این اسکادران نیز همانند 1 -VF بعد از جنگ جهانی منحل گردید وتا 27 سال از صحنه هوایی دور بود .اما با معرفی F-14 بار دیگر این اسکادران در صحنه هوایی شرکت یافت و کار خود را در 14 اکتبر 1972در پایگاه Miramar با آموزش خدمه خود شروع و اولین سری تامکت در ژوئیه سال 1973 به این اسکادران پیوست .

تحویل F-14 در بهار سال 1974 به پایان رسید و این در حالی بود که از زمان تولید تا آن موقع نرخ تولید و ساخت تامکت پایین بود .این اسکادران در کنار VF-1 برای عملیات (باد مکرر) که گشت هوایی بر فراز شهر سایگون بود شرکت جست .VF-2 در ابتدا در قالب واحد های CVW-14 و CVW-2 بر روی ناو( USS Enterprise (CVN-65 استقرار یافت اما بعدا به ناو ( USS Ranger( CV-61 نقل مکان وتا سال 1993 در انجا سکونت یافت وقبل از ان نیز همچنین در سال 1984بر روی ناوCV-63 ) Hawk USS Kitty) مستقر شد .در طول این سال ها که تامکت در خدمت VF-2 بود این اسکادران توانست امتیاز ها و جایزها ی زیادی به دست بیاوردکه شامل دریافت 3 نشان نبرد ( E ) از COMNAVAIRPAC (فرمانده نیروی دریایی نیروهای هوایی اقیانوس آرام) بود ونشان نبرد ( E )نشانگر کارامدترین اسکادران در ناوگان اقیانوس آرام بود .لازم به ذکر است که این نشان اکنون نیز وجود دارد.همچنین VF-2 برنده جایزه سالانه Boola-Boola در خلال سال های 1985-1987 نیز شد که این نشان به اسکادران های داده می شد که می توانستند بیشترین امتیاز را در شلیک موشک سالانه بدست آورند .

از دیگر جوایز گرفته شده توسط این اسکادران می توان به برنده شدن جایزه Mutha ان هم در 3 دوره متوالی که به اسکادران هایی اعطا می شد , که بهترین آمادگی را در ارائه وظایف تامکت را داشتند.این اسکادران اولین اسکادرانی بود که توانست اولین تامکت نیروی دریایی را از عرشه ناو هواپیما بر ان هم بدون بکسل هوا به هوا به پرواز دراورد .
در سال 1987 ,VF-2 , دویست وشصت هزار فرود بر روی عرشه ناو USS Ranger به نام خود ثبت کرد .این واحد در جنگ اول خلیج فارس در کنار اسکادران VF-1 در ناو USS Ranger حضور داشت و بیش از 500ماموریت جنگی و 1900 ساعت پرواز رزمی را بر عهده گرفت .این اسکادران هیچگاه به صورت مستقیم وارد درگیری با اهداف عراقی نشد و ماموریت این واحد :گشت های هوایی واسکورت بمب افکن ها بود.

با انهدام ناو رنجر در سال 1993 , همانند VF-1 این اسکادران نیز به حالت تعلیق در امد اما این واحد خوش شانس بود چون تصمیم نیروی دریایی بر ان شد تا این اسکادران پذیرای F-14D سوپر تامکت شود .پس از جایگزینی و تغییرات , این اسکادران ماموریت یافت تا در ناو ( USS Constellation (CV-64 استقراریابد.
پس از سال 1995 VF-2 به پایگاه خویش که همان Miramar بود بازگشت وتا سال 1996 در انجابه سر برد اما دیری نپایید که ماموریت جدیدی به این اسکادران محول شد و این واحد بار دیگر به اقیانوس آرام بازگشت و در این حین سوپر تامکت ها دستخوش تغییرات شدند که از جمله این تغییرات به نصب LANTIRNمی توان اشاره کرد که این تغییرات باعث شد تا این هواپیما ها توانایی حمله دقیق در هر شرایط اب وهوایی رابدست آورند .

زمانی که آموزش این اسکادران با سوپر تامکت تکمیل شد این واحد بار دیگر بر روی عرشه ناوUSS Constellation پدیدار شد .VF-2 در سال 1995 و1997 برنده جایزه ( E ) ازCOMNAVAIRPAC , سال 1995 و 1997 برنده Boola-Boolaو در سال 1997 و1999 برنده جایزه ( S ) (که جایزه ایمنی پرواز بود) , شد .
F-14A