کمپانی های سیکورسکی، که متعلق به لاکهید مارتین است، و بوئینگ ویژگی های قابل توجه هلیکوپتر جدیدشان که یکی از دو کاندید جایگزینی هلیکوپتر مشهور UH-60 Black Hawk است را منتشر کرده اند. هلیکوپتر Defiant X نه تنها قرار است جایگزین Black Hawk شود بلکه سرعت و بردی دو برابری نسبت به این هلیکوپتر تهاجمی مشهور خواهد داشت که قدرت تحرک بی همتایی به نیروهای هوایی ارتش ایالات متحده در میدان نبرد خواهد داد. هلیکوپتر Defiant X در واقع محصول مشترک سیکورسکی و بوئینگ برای برنامه Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA) ارتش ایالات متحده هست که هدف ان جایگزینی هلیکوپترهای Black Hawk است که در اوایل دهه ۱۹۸۰ معرفی شدند.
اگر چه UH-60 یک هلیکوپتر کارآمد و قابل اعتماد بوده و همواره با تکنولوژی های جدید روزآمدسازی شده اما ارتش ایالات متحده بر این باور است که اکنون زمان ورود یک پرنده جدید و با طراحی تازه فرا رسیده که بتواند از تحقیقات ۴۰ سال اخیر در زمینه تحقیق و توسعه پرنده های نظامی سود ببرد. Defiant X در واقع یکی از تولیدات برگرفته شده از یک هلیکوپتر نمایشی است که در تست های میدانی در موارد متعدد سرعت ۲۳۸ مایل بر ساعت (۳۸۳ کیلومتر بر ساعت) را به ثبت رسانده و حداکثر سرعت ۲۸۸ مایل بر ساعت (بیش از ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت) را نیز تجربه کرده است. این سرعت قابل توجه در حالی است که معروف ترین و پرتعدادترین نسخه هلیکوپتر UH-60 Black Hawk که همان UH-60M است دارای سرعت کروز (۲۷۷ کیلومتر بر ساعت).
کمپانی سیکورسکی تاکنون صحبتی از حداکثر سرعت Defiant X نکرده اما مدعی شده که سرعت آن دو برابر Black Hawk است که نشان می دهد دستکم سرعت آن ۳۴۰ مایل بر ساعت خواهد بود. هلیکوپتر Defiant X از طریق استفاده از دو ست پروانه کواکسیال به این سرعت قابل توجه دست می یابد. این نوع ترکیب می تواند تعادل هواپیما را به طور کامل حفظ کند در حالی که بخش دم که معمولاً برای حفظ تعادل روتور دم در نظر گرفته می شد برای اهداف دیگر در دسترس قرار خواهد داشت. همچنین این هلیکوپتر جدید از این فضای اضافی برای قرار دادن یک پروانه پیشران دیگر استفاده می کند که منبع پیشرانه دیگری به آن خواهد بخشید. Defiant X همچنین قالبی کشیده تر و صیقلی تر از Black Hawk داشته و در هنگام پرواز چهارچوب فرود زیر خود را جمع خواهد کر تا کشش پارازیتی را کاهش دهد.
هلیکوپتر جدیدی سیکورسکی/بوئینگ همچنین دارای کنترل کننده های پرواز سیمی است که حرکات فیزیکی خلبان را به سیگنال های الکتریکی تبدیل خواهد کرد که به کامپیوتر پرواز تزریق شده و در ادامه حرکات تفسیر شده و به دستوراتی که روی صفحه نمایش کنترل پرواز نمایش داده می شوند تبدیل خواهند شد. بدین ترتیب دیگر خبری از کابل ها و قرقره های کنترل کننده های سنتی نخواهد بود که ممکن بود در اثر آتش دشمن آسیب دیده و با از دست رفتن کنترل پرنده همراه شوند. به ادعای سیکورسکی، از دیگر قابلیت های هلیکوپتر Defiant X می توان به کاهش ردپای گرمایی برای مخفی کردن آن از دید سنسورهای مادون قرمز دشمن و کاهش آسیب پذیری آن در برابر موشک های هدایت شونده مادون قرمز دوش پرتاب اشاره کرد.
تصویر منتشر شده از هلیکوپتر Defiant X آن را در حال حمل هویتزر M777 نشان می دهد که خبر از افزایش قدرت لیفت این هلیکوپتر می دهد. این هوویتزر بیش از ۹۳۰۰ پوند (بیش از ۴.۲ تن) وزن داشته که خارج از توان لیفت هلیکوپتر Black Hawk است. در آخر اینکه به ادعای سیکورسکی، این هلیکوپتر جدید بسیار چابک تر از هلیکوپترهای ارتش ایالات متحده بوده که به آ ناجازه می دهد روی جنگل ها و دیگر عوارض زمین ناهموار با سرعت بیشتری پرواز کند، به ویژه روی کلان شهرهایی که به باور ارتش میدان های نبرد آینده خواهند بود. هلیکوپترهای ترابری متوسط در کلاس وزنی Defiant X معمولاً به یک جفت مسلسل ۷.۶۲ میلیمتری که روی درها نصب می شوند مجهز بوده و یک قدرت خوداسکورتی محدود به آن می بخشند.
نمونه نهایی Defiant X نیز بدون شک دارای سلاح های تهاجمی خواهد بود. رقیب این هلیکوپتر برای جایگزینی Black Hawk یک هلیکوپتر بسیار پیشرفته دیگر به نام Bell V-280 Valor است و اولین نمونه های برنده در سال ۲۰۳۰ به ارتش تحویل داده خواهند شد.