در
سال 1375 شرکت خصوصی هلیسا دست به طراحی و ساخت بالگردی زد که در طی آن 51
نفر از اعضای فنی ، خلبان ها و اساتید دانشگاه ها بیش از 28000 ساعت کار
مهندسی و بیش از 19000 ساعت کار عملیاتی و آزمایش انجام دادند و پس از 18
ماه اولین نمونه از این بالگرد را تولید نمودند.
این بالگرد نتیجه 16 کتاب طراحی،تست
تونل باد بوده و طبق استاندارد های jar و far تولید گشته است.متاسفانه زمان
اتمام کار این طرح مصادف با پایان دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی
شد و تعویض وزیر دفاع،با روی کار آمدن وزیر دفاع جدید این پروژه تعطیل
میشود.
کاربرد های بالگرد ظفر 500:
1-ماموریت حمل و نقل شامل:بار،مسافر و مجروح 2-ماموریت شناسایی شامل:محل عبور راه ها،نقشه برداری و جنگلبانی 3-کمک رسانی در ماموریت آتش نشانی،نجات در حوادثی از قبیل سیل و زلزله و ... 4-پشتیبانی ایستگاه های فشار در رایطه با خطوط لوله ی نفت و گاز،خطوط فشار قوی برق،رله های رادیو و تلویزیون 5-اکتشافات معدن،سکوهای نفتی در دریا 6-کنترل ترافیک شهری و جاده ای 7-شرکت در عملیات سد سازی 8-سمپاشی مزارع
مشخصات فنی:
سیستم پیشران:artouste - IIIB روتور اصلی: 353 / NACA-0012 روتور دم:2003 / NACA-0012 توان: 405kw حداکثر وزن برخواست:2200 کیلوگرم وزن خالی:1200 کیلوگرم وزن سوخت:450 کیلوگرم حداکثر ظرفیت حمل بار:450 کیلوگرم حداکثر ظرفیت سرنشین:6 نفر حداکثر سرعت پرواز کروز در ارتفاع عملیاتی:105 گره حداکثر سقف پرواز:18000 پا سقف پرواز عملیاتی:10000 پا حداکثر برد:580 کیلومتر
۹۱/۰۱/۰۶
۰
۰
مصطفی نداف
مصطفی جان ممنون بابت همه چیز
یعنی دیگه از اون موقع پروژه تعطیله؟؟
الان تولید انبوه نداره؟؟
در ضمن دلیل تعطیلیش از سوی وزیر جدید (اون زمون) چی بوده؟؟؟