بعضی از مناطق جنگی،جغرافیای رملی و ناصاف داشتند،عبور و مرور در این جغرافیا بسیار سخت بود و عراق از این مزیت در بعضی مناطق استفاده میکرد.مهندسین جهاد با طراحی و ساخت شنی هایی که به وانت لندکروز وصل میشد،عبور و مرور را در این مناطق با سرعت مناسب میسر میکرد.این لندکروز ها به تدریج بالغ تر شدند و از نظر تکنولیژیکی شرایط بهتری را پیدا کردند. نفربر زرهی نمیه شنی شناور دوزیست شهید فارسی بعد از ساخت لندکروز شنی دار که قدرت و قابلیت حرکت در رمل و پستی و بلندی را داشت،مهندسین جهاد در حرکتی رو به جلو این نفربر را طراحی کردند و ساختند.در طراحی پیش بینی ورود و حرکت این نفربر در آب را نیز کرده بودند.در این پروژه این مهندسین به تکنولوژی ساخت سیستم های تعلیق پیشرفته تری رسیدند.بعد از این نفربر هم،نفربر کوچکتر و کوتاهتری را ساختند که برای جابجایی فرماندهان در خطوط مقدم به کار گرفته میشد. یکی از ویژگی های بارز این طرح زرهی بودن ورقه های بدنه خودرو میباشد.این خودرو به دلیل ساخت کلیه تجهیزات آن در داخل کشور پروژه ای کاملا بومی است و در سال 1368 رتبه اول ابتکار را از سومین جشنواره بین المللی خوارزمی کسب نمود.از سال 1366 تا 1369 ساخت این نفربر طول کشید. وزن:حدود 9 تن ظرفیت 9 نفر(نویسنده:البته من 10 تا صندلی تاشو توش دیدم و این جدای از راننده و کمک راننده است.) ماموریت:حرکت در آب و خشکی سرعت در آب:10 کیلومتر بر ساعت سرعت در خشکی:65 کیلومتر بر ساعت طول:615 سانتی متر عرض:225 سانتی متر ارتفاع:195 سانتی متر نفربر حامل فرماندهان،طرح شهید اعتباری طرح شهید اعتباری برای جابجایی فرماندهان در خطوط مقدم جبهه ها این خودرو با مشخصات و پارامتر های ویژه منظور شده در ساخت آن قادر است از زمین های رملی و باتلاقی عبور کرده و بعد از انجام ماموریت خودرو جهت نابودی دشمن با قابلیت تحرک زیادی که در آن وجود دارد امکان پیدا میکند از تیررس دشمن دور شود.ساخت این خودرو از سال 1365 تا 1369 طول کشید. وزن:حدود 3 تن ظرفیت:3 نفر حداکثر سرعت:75 کیلومتر در ساعت قابلیت مانور بسیار بالا دارای برجک آر پی جی 11 طول:300 سانتی متر عرض:206 سانتی متر ارتفاع با برجک:185 سانتی متر،بدون برجک 125 سانتی متر