نشانه تماس (اسم رمز ): ویچیتا (WICHITA )
اسکادران جنگنده یکم اصلا در 1 جولای 1922 تاسیس گردید و کار خود را با نام VF-1 تا 1 جولای 1934 ادامه داد که در همین زمان اسکادران VB-2 مورد طراحی مجدد قرار گرفته وراه اندازی شد .
یک سال بعد در 1 جولای 1935 دومین سری از اسکادران VF-1 با نام VF-6 تاسیس شد که تا طراحی مجدد به مدت دو سال خدمت کرد.
در طول این سال ها حمل و نقل هوایی ,نیروی دریایی توسط خلبانان VF-1 که با هواپیما های F2B بوئینگ , F3B کورتیس , F8C و F4B بوئینگ انجام می شد.در ژانویه سال 1925 تصمیمی اتخاذ گردید مبنی بر این که اسکادران VF-1 به اسکادران شکاری تبدیل شود و به همین علت نیز هواپیماهای این اسکادران با روش pontoons بازرسی ونگهداری و به موتورهای جدید مجهز شدند.لازم به ذکر است هواپیماهای این اسکادران به یازده نبرد مختلف و در 16 نوامبر 1927 این اسکادران به ناو USS Saratoga اختصاص داده شد.
سومین اسکادران از VF-1 در مه سال 1943 به رهبری B.M. Strean تاسیس شد.
هر دو اسکادرانی که چه در پایگاه زمینی و چه بر روی ناو هواپیما بر قرار داشتند موظف به حملات شبانه , روزانه , بمباران و اسکورت بودند که این کارها در قالب عملیات های CVE وCVانجام می شد واز نمونه این حملات می توان : حمله به ناوگان ژاپنی , غرق کردن 8 فروند کشتی و آسیب رساندن به 16 فروند از انها ,نابود کردن 102 فروند از هواپیما های دشمن در اشیانه پایگاه ها وفروند درنبرد های هوایی اشاره کرد و در مقابل 5 فروند از هواپیماهای امریکایی در نبردهای هوایی از دست رفتند.از اواسط ماه ژوئیه تا 1 اکتبر 1944.VF-1 دستخوش تغییرات گردید و شخصی به نام هافمن فرماندهی این اسکادران را بر عهده گرفت که در اغاز فرماندهی دستور حمله به پایگاه های هوایی
Hyakurigahara و Tsukuba در شمال توکیو را صادر کرد ودر دوره مبارزه کوتاه مدتی که خلبانان VF-1 داشتند توانستند 38 فروند از هواپیما های دشمن را نابود کنند و نیز به 123 فروند ازان ها آسیب برسانند .پس از جنگ در 25 اکتبر 1945 این اسکادران منحل شد .
اما در تاریخ 14 کتبر 1972 این اسکادران در پایگاه هوایی , نیروی دریایی در Miramar دوباره تاسیس گردید و در همین زمان همانند VF-2 با تحویل گرفتن اولین سری F-14A در تاریخ یکم جولای 1973 به کار خود ادامه داد .
این اسکادران جزء اولین اسکادران هایی بود که تامکت تحویل گرفت و تامکت هایی که دراین اسکادران بودند در ناو هواپیما بر USS Enterprise مستقر شدند.اولین وظیفه تامکت ,به عنوان VF-1 وVF-2 در قالب گشت هوایی بر فراز شهر سایگون (شهری در ویتنام )در آوریل 1975برای پوشش نیرو های امریکایی که قصد خارج کردن امریکایی ها از ویتنام را داشتند , مقرر شدVF-1از 17 سپتامبر 1974 تا 20 مه 1975 بر روی عرشه ناو USS Enterprise در قالب CVW-14 استقرار یافت .
CVW-14 شامل اسکادران های ( VF-1 (F-14A ) , VF-2 (F-14A) , VA-27 (A-7E) , VA-97 (A-7E) , VA-196 (A-6A " KA-6D
( VAQ-137 (EA-6B می باشد.VF-1 به CVW-2 اختصاص داده شد تا این که در سپتامبر 1980 به ناوUSS Rangerمنتقل شد و در سال 1984 نیز به ناو هواپیما بر USS Kitty Hawk انتقال یافت .در سال 1984 , VF-1 توانست رکورد 22 هزار ساعت پرواز بدون حادثه را از خود به جای بگذارد .
این اسکادران در سال 1986 دوباره به ناو USS Ranger بازگشت و با این ناو در جنگ طوفان صحرا در سال 1991 شرکت یافت .
تنها شکار اسکادران VF-1 در جنگ اول خلیج فارس شکار یک میل -8 عراق آن هم با موشک سایدوایندر تامکت بود .
با انهدام ناو USS Ranger در سال 1993 بنا به تصمیم نیروی دریایی مبنی بر کاهش اسکادران تامکت , این اسکادران بار دیگر در 1 اکتبر 1993 منحل گردید .