امید به زندگی سربازانی که در خونین ترین نبرد اوکراین می جنگند تنها ۴ ساعت است در شرایطی که آن ها می گویند مجبورند با سربازان روسی بجنگند که «مواد مخدر مصرف کرده اند». نیروهای اوکراینی حاضر در نبرد باخموت با سربازان روسی می جنگند که به ادعای خودشان ارتشی شبه زامبی هستند که از نظر تعداد، ۱۰ برابر آن ها هستند. شهر باخموت که روزگاری یک جاذبه گردشگری محبوب بود اکنون به ویرانه ای کامل تبدیل شده است. این شهر در اثر بمباران توپخانه و هواپیماهای روسی با خاک یکسان شده، در حالی که زمین یخ زده توسط خمپاره و خندق ها سوراخ سوراخ شده است.

 
تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

جمعیت پیش از جنگ شهر باخموت ۸۰,۰۰۰ نفر بود که اکنون تعداد آن ها تنها به ۷,۰۰۰ نفر کاسته شده که عمده شان را افراد مسن تشکیل داده و هنوز شهر را ترک نکرده اند. این ساکنان معدود اکنون زیر بارانی از تیراندازی و انفجارها گرفتار شده اند، در شرایطی که نیروهای اوکراینی از استحکامات خود در برابر حملات سنگین نیروهای روسی مقاومت می کنند. نادیا بوردینسکا که در شهر باخموت به دنیا آمده و در تصمیمش برای ماندن در شهر مصمم است، به فرانس ۲۴ می گوید: «تنها یک مانکن می تواند نترسد. هر چیزی ممکن است… اگر خدا بخواهد، من زنده خواهم ماند». هیچ سیگنال تلفنی در شهر وجود ندارد، اکثر خودروها سوخته اند و روسیه به شکل بی وقفه ای زیرساخت های انرژی و خدمات عمومی شهر را زیر آتش می گیرد.

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

اکثر ساکنان ماه هاست که به آب لوله کشی دسترسی ندارند. و روز شنبه بود که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در نشست اتحادیه اروپا گفت: «هیچ کسی از باخموت دست نخواهد کشید. تا جایی که می توانیم مبارزه می کنیم. ما باخموت را قلعه خود می دانیم». زلنسکی اعلام کرد که علیرغم اینکه نبرد به شدت دشوار و شدید است، نیروهای ارتش اوکراین همچنان به دفاع از باخموت ادامه خواهند داد. بعد از هشت ماه نبرد بی وقفه، روسیه هنوز هم کنترل این شهر شرقی سمبلیک را بدست نیاورده است. هر دو طرف استحکامات زیادی مانند خندق حفر کرده و پیشروی های اندک با هزینه انسانی بسیار بالایی بدست می آید که باعث می شود صحنه هایی شبیه میدان های نبرد جنگ جهانی اول خلق شود.

 

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

نیروهای خسته اوکراین به سختی توانسته اند در طولانی ترین نبرد جنگ اوکراین «قلعه» خود را حفظ کنند، نبردی که بسیار سمبلیک است. برای روسیه، پیشرفت واقعی در این جبهه کنترل باقیمانده منطقه دونتسک است، یکی از چهار منطقه ای که ولادیمیر پوتین در سپتامبر گذشته به خاک روسیه ملحق کرد و اکنون ارتش روسیه باید باخموت را فتح کند تا بتواند کل منطقه دونتسک را به تسخیر کرملین دربیاورد. از تابستان گذشته، ارتش پوتین نتوانسته موفقیت بزرگی در میدان نبرد کسب کند اگر چه در هفته های اخیر پیشروی های اندکی داشته است. اما تداوم نبرد برای شکستن روحیه سربازان اوکراینی بخشی از نقشه جنگی فرماندهان ارتش پوتین است.

 

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

یک گزارشگر اوکراینی که با سربازان حاضر در نبرد باخموت صحبت کرده می گوید که به او گفته اند: «امید به زندگی متوسط مبارزان بسیج شده در باخموت ۴ ساعت است». روسیه برتری قابل توجهی عددی را با کمک نیروهای شبه نظامی گروه واگنر دارد، نیروهایی که جلودار آن ها عمدتاً از زندانیان و محکومان آموزش ندیده و بدون تجهیزات کافی تشکیل شده که به صورت موج انسانی به کار گرفته می شوند. مقامات رسمی اوکراین از نقش این زندانیان با عنوان «گوشت دم توپ» استفاده کرده اند، سربازانی بی ارزش که در موج های اولیه نبرد قربانی می شوند، در حالی که نیروهای این گروه شبه نظامی خصوصی در پشت آن ها قرار دارند.

 

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

اگر این خلافکاران بتوانند ۶ ماه در نبرد دوام بیاورند، آزادی شان را تضمین کرده اند، آزادی که بسیاری از آن ها به آن دست پیدا نمی کنند. آندری یک سرباز اوکراینی است که در گفتگو با سی ان ان می گوید: «به مدت ۱۰ ساعت متوالی در حال جنگ بودیم. و تنها شبیه موج هایی از حمله نبود. بی وقفه بود. شبیه این بود که هرگز آمدن شان تمام نمی شود. طرف ما تنها حدود ۲۰ سرباز بود. و بگذارید بگویم که آن ها ۲۰۰ نفر بودند. آن ها از روی جنازه دوستانشان رد می شوند». آندری می گوید که مسلسل چی آن ها گفته که هر وقت به این سربازان شلیک می کرده آن ها همچنان به پیش می آمدند تا اینکه از شدت خونریزی به زمین می افتادند: «مانند این است که به احتمال بسیار بسیار زیاد، قبل از حمله انواعی از مواد مخدر را دریافت می کنند».

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

یک سرباز اوکراینی دیگر به نام پترو وولوسچنکو می گوید: «اکنون جهنم روی زمین اینجاست؛ نمی توانم واژه هیا کافی برای توضیح آن پیدا کنم». وولوسچنکو ۴۴ ساله که اهل کی یف است، ماه های زیادی است در شهر بوده و باخموت را نماد «شکست ناپذیری اوکراینی ها» می داند: «باخموت قلب اوکراین است، و صلح آینده در شهرهایی که دیگر تحت اشغال نیستند به ریتم ضربان قلب این شهر وابسته است».

تصاویر نبرد باخموت که جهنم روی زمین لقب گرفته است

نیروهای روسی به محاصره کامل شهر باخموت نزدیک شده اند و گمان می رود که در آستانه فرا رسیدن سالگرد شروع حمله روسیه به اوکراین، شاهد حمله ای بزرگ و همه جانبه از سوی نیروهای روسی در جبهه های مختلف باشیم. سرویس امنیتی اوکراین برآورد کرده که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ سرباز روسی در مرزهای بین دو کشور آماده حمله در مناطق شرقی و جنوبی این کشور هستند.