یک استارت آپ ژاپنی موتورسیکلت پرنده پر سرعتی را طراحی کرده است که در نمایشگاه خودرو دیترویت (Detroit Auto Show) به نمایش گذاشته شد. این موتور پرنده یا هاوربایک، XTurismo نام دارد و قادر است به مدت ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.آیا موتور پرنده وجو دارد؟ در ژانویه ۲۰۲۲، گزارش شد که سازنده این هاوربایک، AERWINS Technologies، برای تامین سرمایه خود سپرده گذاری کرده بود و
حالا واقعاً می توان XTurismo را سوار شد.آیا موتور پرنده وجو دارد؟ تاد شوت، رئیس مشترک نمایشگاه خودروی موتور سیتی، یکی از اولین کسانی بود که آن را امتحان کرد و گفت: «یعنی فوق العاده است! البته، کمی دلهره آور است، اما من خیلی خوشحال شدم. من به معنای واقعی کلمه مثل یک پرنده شدم و احساس می کنم یک بچه کوچک هستم.»آیا موتور پرنده وجو دارد؟ او همچنین افزود که پتانسیل بالایی در این موتور پرنده می بیند: «من فکر می کنم درحال حاضر ما برای ارائه کالاها و خدمات، از فرودگاهی به فرودگاه دیگر آماده ایم. این موتور برای دنیای امروز آماده است. اما مشتاقم ببینم چه زمانی می توان برای جابجایی از محله ای به محله ای دیگر از آن استفاده کرد. بنابراین، بیایید این مشکل را حل کنیم.»آیا موتور پرنده وجو دارد؟ این موتور پرنده در حال حاضر در ژاپن به فروش می رسد و نسخه کوچکتر آن، در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۷۷۷,۰۰۰ دلار، در ایالات متحده در دسترس قرار می گیرد. این شرکت همچنین به دنبال ساخت یک مدل الکتریکی کوچکتر تا سال ۲۰۲۵ با قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار است.

 

موتور پرنده XTurismo چگونه کار می کند؟

آیا موتور پرنده وجو دارد؟ برای نیروی رانش از دو روتور مرکزی بزرگ استفاده می شود که توسط یک موتور عملکردی، موتور سیکلت کاوازاکی ۲۲۸ اسب بخاری گازی نیرو می گیرد. چهار روتور برقی کوچکتر نیز برای پایداری در لبه های بیرونی این هاوربایک قرار داده شده است. هنوز هیچ صحبتی در مورد نحوه عملکرد نسخه الکتریکی وجود ندارد، اما مطمئناً مهندسی شگفت انگیزی پشت آن وجود دارد.آیا موتور پرنده وجو دارد؟ در حال حاضر، بدنه سبک وزن فیبر کربنی هاوربایک تنها ۲۹۹ کیلوگرم وزن دارد و طول آن تقریباً ۳.۶۵ متر است. این موتور از یک واحد کنترل خودکار طراحی شده برای افزایش ایمنی استفاده می کند. فقط زمان می تواند بگوید که آیا این ویژگی ها، آن را به عنوان یک مدل الکتریکی سازگار می کند یا نه.آیا موتور پرنده وجو دارد؟ به دلیل قوانین سختگیرانه برای چنین موتورهایی در ژاپن، XTurismo گزینه های استفاده محدودی دارد. در حال حاضر، فقط مجاز به پرواز یا شناور شدن در مسیرهای مسابقه است. شاید به همین دلیل است که سازنده آن در ژانویه اعلام کرد که تنها قصد دارد ۲۰۰ دستگاه تولید کند و آن را به محصولی لوکس تبدیل کند.آیا موتور پرنده وجو دارد؟ این شرکت همچنین در آن زمان اضافه کرد که در نهایت می‌خواهد هاوربایک‌های تمام الکتریکی را برای مصارف شهری و حتی برای امدادرسانی در بلایا و جستجو و نجات به تولید انبوه برساند.