نیروهای اوکراینی از خودروهای کوچکی به سبک فیلم های Mad Max برای منهدم کردن تانک های غول پیکر روسی استفاده کرده و حتی آن ها را برای ساقط کردن پرنده های نظامی نیز به کار می گیرند. این خودروهای کوچک دو سرنشینه که یک سیستم موشکی هدایت شونده ضد تانک Stugna-P روی سقف آن ها قرار می گیرد، نقش مهمی در متوقف کردن نیروهای ولادیمیر پوتین داشته اند. نیروهای مدافع اوکراینی از خودروهای نظامی کوچک و ارزان قیمت برای مقابله با تهاجم روسیه استفاده می کنند. تیم های حمله و فرار اوکراینی بارها با موفقیت از خودروهای Ranger UTV برای نابود کردن خودروهای زرهی روسی استفاده کرده اند.

نیروهای اوکراینی از خودروهای کوچکی به سبک فیلم های Mad Max برای منهدم کردن تانک های غول پیکر روسی استفاده

این خودروها که توانایی حرکت در همه عوارض زمین را دارند می توانند خودروهای نظامی و هواپیماهای روسی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند را ساقط نمایند.  این خودروها توسط کمپانی دولتی اوکراینی Luch طراحی شده و معمولاً موشک های کالیبر ۱۳۰ میلیمتری پرتاب می کنند و می توان از فاصله ۵۰ متری نیز آن ها را از راه دور کنترل کرد. اوکراین توانسته یک نیروی ضد تانک ترسناک را به کمک موشک هایی که از بریتانیا، آلمان و دیگر کشورها دریافت کرده تشکیل دهد. در توصیف کمپانی Luch از این موشک آمده است که «برای نابودی از بین بردن نیروی نظامی و پایگاه های فرماندهی و اهداف زرهی مدرن متحرک با زره های ترکیبی، متحرک یا یکپارچه از جمله ERA (زره واکنشی انفجاری) طراحی شده و می تواند محل استقرار سلاح ها، اشیاء زرهی سبک و هلیکوپترهایی که در آسمان هستند را در هر زمانی از شب و روز مورد هدف قرار دهد».

خودروهای کوچک اوکراینی به سبک فیلم های Mad Max بلای جان تانک های روسی

خودروهای کوچک اوکراینی به سبک فیلم های Mad Max بلای جان تانک های روسی

خودروهای کوچک اوکراینی به سبک فیلم های Mad Max بلای جان تانک های روسی

تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده این خودروهای کوچک دو سرنشینه را نشان می دهد که با رنگ های استتاری رنگ آمیزی شده اند. اگر چه ولادیمیر پوتین انتظار پیروزی سریع و چند روزه ای را در اوکراین می کشید، اکنون این جنگ به سومین ماه خود کشیده شده و به ادعای مقامات اوکراینی، دستکم ۲۳,۰۰۰ نیروی روسی کشته و بیش از ۱,۰۰۰ تانک، ۲,۴۰۰ خودرو زرهی و ۳۵۴ هلیکوپتر و هواپیمای نظامی نیز نابود شده اند.