پروژه ساخت این بالگرد در تابستان 1992 اغاز شد و طرح اولیه این بالگرد در
سال 1993 به منظور جایگزینی با بالگرد میل 2 و میل8 شروع شد
ملخ های این بالگرد یک ملخ 4 تیغه کاموپوزتی است این بالگرد برای فرود از سه چزخ استفاده میکند که قابل جمع شدن نیستیروی این بالگرد به وسیله 2 موتور توربوشافت lyulka-al-32 به قدرت 574 کیلو وات که در بالای کابین کنار هم نصب می شوند
این بالگرد میتواند با حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت و سرعت کروز 260
کیلومتر پرواز کند موتور این بالگرد در مقابل گرد و غبار مقاوم است.این
بالگرد مجهز به دستگاههای دیجیتال و تجهیزات ناوبری پیشرفته و سیستم کنترل
پرواز اتوماتیک و سیستم تهویه هوا است
همچنین هزینه عملیاتی این بالگرد در برابر دقیبان خود پایین است که ان را
مقرون به صرفه می کند و دادای کابین جادار و رمپ باری و سیستم اندازه گیری
وزن و .... و سیستمی برای کاهش صرو صدا است
برد این بالگرد 600 کیلومتر و ارتفاع پرواز ان هم 5500متر است
حداکثر وزن برخاست این بالگردبا محموله خارجی 4700کیلوگرم و با بار کابین هم 4500کیلوگرم است
تیغه های روتور اصلی 4 عدد و روتور دم هم 3 عدد است
این بالگرد به منظور انجام پروازهای مسافری و باری و ماموریت های دریایی و
جستجو و عملیات نجات و ماموریت های پزشکی و گشت مرزی استفاده میشود
در روسیه قراراست برای شرکت در ماموریت های نفت و گاز به خدمت شرکت گاز پروم در اید
این بالگرد توانایی حمل 10 تا 12 نفر را دارد
طول این بالگرد 4.25 متر عرض ان 1.71متر و ارتفاع کابین ان 1.4 متر است
۹۱/۰۴/۲۷
۰
۰
مصطفی نداف